KPSS NEDİR?NASIL BAŞVURULUR? DMS,KPSS-1/A B -2 - 2010 KPSS BAŞVURULARI-KPSS SONUÇLARI-BAŞVURU TARİHİ-KPSS BAŞVURU FORMLARI

KPSS NEDİR?NASIL BAŞVURULUR? DMS,KPSS-1/A B -2

bu aralar sık sık kpss hakkında sorular gelmekte.ben de sizler için epeyce araştırıp döküman hazırladım arkadaşlar...
kpss ;1999 yılındaki devlet memurluğu sınavı (dms) , 2001 yılındaki kurumlar için "merkezi eleme sınavını" (kms) yerini almış olan bir sınavdır...

KPSS 1 ve KPSS 2 olmak üzere 2 ayrı sınavı vardır.

KPSS 1 grubu hukuk, iktisat, e, kamu yönetimi, U.A.İlişkiler...den oluşan alan bilgisi VE , G.yetenek G.kültür , İngilizce sorularının değişik ağırlıklarına göre hesaplanmış 120 puanlık yani MAKSİMUM 120 puan alabileceğiniz bir sınavdır. Ve her kurum farklı bir puan puan türlerinden kadrolarına almaktadır..
grubu sınavı 2 günde yapılır. cumartesi ve pazar.
Cumartesi günü : G.kültür ve G.yetenekten 120 İNG.den 60 soru sorulur..
Pazar günü:sabah ve öğlen 320 sorudan oluşan 8 alan grubu dersini 4 sabah 4 öğleden sonra 4+4 şeklinde olunur...




KPSS-1 ile öğretmenlik gibi eğitim fakültelerinden mezunlarınların yerleştirilmesinde de KPSS-1 kullanılır....
kpss 1 e lisans mezunları ile mezun olabilecek durumdakiler başvurabilir
Lise mezunları,Ön lisans Mezunları,meslek liseleri ise EYLÜL Ayında yapılan KPSS 2 e başvururlar...

devamı ve KPSS 2 hakkında daha çok ayrıntı yarın... sitemizi sık kullanılanlara ekleyiniz.

17 yorum:

eminem dedi ki...

2006 kpss sınavı olcağında lise mezunlarına kpss sınavı bir daha olmayacaktır diye söylem çıkmıştı. doğruluğu nedir?

Adsız dedi ki...

2008 kpss sınavına önlisanslı olarak katılıcağım başvuru tarihini öğrenmek istiyorum

Adsız dedi ki...

kpss2 başvuru tarihleri hakkında bilgilendirirseniz sevinirim

isimsizzzz dedi ki...

2008 kpss önlisans başvuru tarihini öğrenebilir miyim?

Adsız dedi ki...

üniversite mezunuyum. 28 haziranda yapılacak olan kpss ye ilk kez gireceğim. sınavda sorumlu tutulacağımız dersler hangileri acaba.. bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. teşekürler

Adsız dedi ki...

banada bilgi verirseniz tskler nasıl ne zaman nerde olacağız :(!

Adsız dedi ki...

aof 3.üncü sınıf öğrencisiyim kpss sınsvına hangi düzeyden girmeliyim orta öğretim düzeyinden girmek istiyorum ama hatamı ediyorum okul öncesi öğretmenliği okuyorum üniversite 3.sınıf

Adsız dedi ki...

merhaba acaba hangi bankalara harç yatırabiliyoruz.

Adsız dedi ki...

merhaba acaba hangi bankalara harç yatırabiliyoruz.

Adsız dedi ki...

ben meslek lisesi mezunuyum ve 2008 kpssnin başvuru tarihini öğrenebilirmiyim? beni bu konu hakkında bizzat bilgilendirirseniz sevinirim.

selçuk dedi ki...

2 yıllık mezun adayların son başvuru tarihini öğrenebilirmiyim

selçuk dedi ki...

2 yıllık m.y.o. mezunları son başvuru tarihi nezaman

selçuk dedi ki...

2 yıllık m.y.o.mezunları başvuru tarihi nezaman son öğrenebilirmiyim teşekkürederim.

Adsız dedi ki...

kpss ye 2006 da girdim şimdi tekrar başvurumu nasıl yapacam?

Adsız dedi ki...

2004 2005 ve 2006 kpss girdim ogretmenlik edebiyat....90 90 net aldım arkadaslar ama maalesef atamam olmadı..bu sene yine giricem zoraki olarak...hic umudum yok..bu sadece kazanc kapısına donusmus bi sınav.....kadrolasmaya gidildigi icin pek kazanana rastlamadım....lanet olsun fakulte ve artı yuksek lisans yapıp2 universite bitiren insanları boyle bi sınava tabi tutanlara...herkes kpss magduru....

Adsız dedi ki...

mrb ben 2008 kpss lisansa girdim cmtesi ve pazar sabah oturumuna katıldım ve ben cmtesi girdiğim sınavın notuyla pazar oturumu ayrı olarakmı hesaplanıyor merak ediyorum bana bunun cevabını verirseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

21sınav sonuçları ne zaman açıklanıyo.....