2008 KPSS SORULARI NI YAZIYORUZ... - 2010 KPSS BAŞVURULARI-KPSS SONUÇLARI-BAŞVURU TARİHİ-KPSS BAŞVURU FORMLARI

2008 KPSS SORULARI NI YAZIYORUZ...

arkadaşlar kpss genel yetenek sorularını genelde gündem konuları oluşturmaktadır.Kpss soruları hazırlanırken güncel konular çıkacağı için bu konunun altında çıkması muhtemel olabilecek soruları paylaşalım diyorum. İlk ben kendidüşünceme göre çıkabilecek alanları yazıyorum. Cevaplar ise kesin olanları daha sonradan ekliyorum...
Hadi bismillah...

1)Anayasa mahkemesi bu yıl çok konuşuldu:
-Üye sayısı , başkanını kim atar, kararlar oy birliği ile mi çoğunluğu ile mi alınır,yetkileri ,

2)Yerel seçimler yapılacak.2006 da hep "hep kaç yılda yapılır"soruları sorulmuş.
-Yerel seçimler kaç yılda bir yapılır(çıkma ihtimali yüksek), başbakanın görev süresi, kaymakam'ı kim atar, vali yi kim atar.Seçim ile gelenler ile atananları ayıralım. (başbakan,bel.başkanı muhtar,ilçe başkanı seçilir. vali,kaymakam vs. atanır ;))

3) Expo çok konuşuldu.Expo ile ilgili bir soru sorulamabilir.

4)Referandum yapıldı ve gene yapılabilir. Referandum ile ilgili 1 soru gelebilir.

5) paradan kaç sıfır atıldığı sorulmuştu. "Yeni türk lirası ne zaman türk lirası olarak kabul edildi " gibi soru da gelebilir...

6) kpss kaç yılda bir yapılır :)) çok düşük bir ihtimal ama belki sorulur.

Aklıma gelip,analizlerimi gene paylaşacam.sizler de yorum olarak yazınız arkadaşlar.
Sitemin linkini vermek şartı ile alıntı yapabilirsiniz...
Alakalı yazılar:
2006 kpss soruları
2007 kpss soruları
dip notlar:Cumhurbaşkanlığının görev süresi 7 yıldır

58 yorum:

Adsız dedi ki...

alan bilgisi hakkında soru tahminin var mı

Adsız dedi ki...

ben önlisans mezunuyum ve 2006 kpss den 89 puanla acıkta kaldım pek bı umudum yok ama heyecan olsun diye tekrar denicem ama sorun şu insanların yeteneklerine göre kurumların sınav açması gerektigini düşünen biriyim o yüzden adaletin olmadıgını savunuyorum çünkü ben 2001 mezunuyum ve 2008 mezunu arkadaşlarla aynı sorularla yüzyüze kalacagım adaletsizlik ben artık hayatın içinde olan biri oldugum için fazla bilgilerimi tazelecek zaman bulamazken rakaiplerim benden on adım önce başlayacaklar tşk ederim

Adsız dedi ki...

slm bizi anydınlattıgınız için sagolun

iştebiri dedi ki...

millet vekili seçilme yaşı sorulabilir

Adsız dedi ki...

slm arkadaslar ben myo ogrencısıyım sımdıkı kpss sınavı acıklanmıs o kpss 2 mı ben gırebılıomuyum lutfen cvp werırısenız sevınırım

Adsız dedi ki...

aslında bu sınavların hiç birine gerek yok devletin üniversietlerine güveni yoksa kapatsın . Biz neden 4 yıl öğretmen olmak için okuduk. şu anda ziraat mezunları bile öğretmenlik yaparkaen...

Adsız dedi ki...

soruların cevaplarını da verseniz. önümüzdeki dünya kupasının nerede yapılacağı sorulabilir.(Çin)

Adsız dedi ki...

bankaya ne kadar para yatacağı hakkında bilginiz varmı? osym sitesinde dahi bununla ilgili bi bilgi bulamadımda:))
ayrıca cumhurbaşkanının görev süresiylede ilgili soru çıkabilir.( 5+5 )hepimize kolay gelsin

Adsız dedi ki...

SLM BİZ AYDINLATTIĞINIZ İÇİN ALLAH RAZIOLSUN SİZDEN CUMHURBAŞKANIUNIN GÖREV SÜRESİ 7 YILMI CVP BEKLİYORUM

Adsız dedi ki...

diğer ülkelerde yapılan başbakan seçimlerini de takip etmek gerekiyor bence onlandan da soru gelebilir

Adsız dedi ki...

arkadaslar, ben bu forum olaylarını pek bilmiyorum ama
birsey danısmak istiyorum.
ben hem önlisans hem de lisans mezunuym. ikisini de öss ile ayrı ayrı kazandım ve bitirdim.
son olarak 2006 kpss ye önlisans mezunu olarak girdim.(bu tarihte lisans egitimini de bitirdim.)
şimdi benim kpss önlisans puanım gecerli mi yoksa kpss ye lisans mezunu olarak girmek zorunda mıyım?
calısan biriyim.mail yollarsanız sevinirim.
saygılarımla.
byduru@hotmail.com

Adsız dedi ki...

expo nedir kelime anlamını öğrenmek istiyorum

Adsız dedi ki...

bide formda tek işletme diye bölüm yok işletme-iktisat, işletme öğretmenliği veya turizm işletmeciği vs.. bunun gibi bölümler var ama ben sadece işletme mezunuyum bunlardan hangisini forma yazacam bilen varsa beni aydınlatsın şimdiden sağolun

Adsız dedi ki...

selam arkadaşlar nedn bazıları insanlara yardımcı olmak yerine çok bilmilik yapıyorlar anlamıyorum.insanların birbirlerine daha çok ihtiyacı var birbirimze yardımcı olarak daha güzel günlere merhaba diyelim

Adsız dedi ki...

arkadaslar cumhurbaskanını artık halk seciyor görev süresi de 5 yıl yalnız bir kez daha secilme hakkı var
bır akadasımız yanlıs yazmıs önümüzdeki dünya kupası güney afrika da olacak çin de olimpiyatlar düzenleniyor

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ben ortaokul mezunuyum ama liseyi açıktan okuyorum bende bu yıl kpss ye girebilirmiyim öyle bir söylenti dolanıyor ama

lütfen bir cvp yazın

ZEDE dedi ki...

ARKADAŞLAR CUMHURBAŞKANI HANGİ DURUMLARDA YARGILANIR VE TSK.'NIN KUZEY IRAK'A DÜZENLEDİĞİ OPERASYONUN ADI SORULABİLİR. HERKESE KOLAY GELSİN. (BU YAZIYI EDEBİYATTAN SINAVA GİRENLER OKUMASIN.)

Adsız dedi ki...

Cumhurbaşkanı sadece vatana ihanetten yargılanır yani buda şimdiki akpye açılan davada abdullah gülün ismide geçiyor biliyorsunuz ama o hiçbirşekilde cumhurbaşkanını etkilemiyor ve görevine devam edicek

Adsız dedi ki...

arkadaşlar herkese teşekkür ediyorum gerçekten böyle arkadaşlık çok iyi bişey hekes akmına gelen soruyu buraya yazarsak allahın izniyle bu sınavı en iyi şekilde atlatırız herkese teşekkür ediyorum

Adsız dedi ki...

ben 2006-kpss/2 sınavından 83 aldım ve tekrar memur alınacagını duydum.Ama tercihlerin hangi tarihler arasında oldugunu bilmiyorum.Acaba yeni tercihlerde şansım nedir ve yeni tercihlerin ne zaman oldugunu biliyorsanız msnme cevap yazarsanız sevinirim.Teşekkür ederim. e-meil:eda_88_123@hotmail.com

Adsız dedi ki...

kpss ortaöretimler internetten başvurabilirmi daha önce girmiştim ben birde internetten nasıl başvurabilirim

Adsız dedi ki...

milletvekili seçme süresi yani genel seçimler 5 yılda bir yapılırken geçen referandumda bu süre 4 yıla düşürüldü ayrıca cumhurbaşkanı seçilme olayıda şöyle oldu: 5+5 sistemi geldi ilk cumhurbaşkanını TBMM seçecek ikinci bi 5 yıl daha görev yapmak isterse bunu halk seçecek. anayasa mahkemesi, yargıtay, danıştay üyelerini cumhurbaşkanı atar. bakanları başbakan seçer cumhurbaşkanı atar arkadaşlar.
6 sıfır olayıda 1 ocak 2005 tarihinde oldu daha hala ytl kullanıyoruz 2009 dan itibaren "y" kalkacak sadece tl olacak... herkese iyi çalışmalar

Adsız dedi ki...

slm arkadaslar ben lise mezunuyum hiç kpssy girmedim.bu sene girecem inşallah.daha önce girenler lütfen bizi aydınlatın.içeriği hakkında çok fazla bir bilgim yok..şimdiden hepinize çok teşekkür ederim.ALLAH yardımcımız olsun.

Adsız dedi ki...

arkadaslar bır de bırlesmıs mılletler genel sekreterını sorabılırler.banko moon

Adsız dedi ki...

slm benim sorum çu cezaevinden yeni çıktım lise mezunuyum suçum yüzkızartıcı degil.bende kpss sınavına girbilirmiyim? ltfn cevap..

Adsız dedi ki...

Hepinize teşekkür ederim.Ben kpss ilk kez gireceğim.Bu yardımlaşmalar çok güzel,gençleri düşünenlerin olması güzel...

Adsız dedi ki...

merhaba ben 2008 kpss lise başvuru tarihi ne zaman olacak lütfen hemen cevap yazın...........

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben geçen sınavda 84 aldım
sınıf öğretmeniyim sözleşmeli.bu sene kadrolu alım çok olacakmış.puanlar ne olur sizce
atanma durumum var mı kadrolu?düşüncelerinize ihityacım var

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR İNŞALLAH TÜRKİYEYİ GERÇEKTEN SEVEN İNSANLAR BU SINAVI KAZANIR.GÖREVLERİNİN KIYMATİNİ BİLMEYEN ŞÜKÜRSÜZ İNSANLAR VAR BU ÜLKEDE

Adsız dedi ki...

ben 2 yıllık işletme bölümünün 3.döneminden ayrıldım.imamhatip lisesini okudum .sınava dolayısıyla lise mezunu olarak katılıyorum.lise mezunu olanlarda fazla alternatif olmadığı için özel dilekçe vererk işletme bölümünü 3. dönemine kadar okuduğumu belirtebilir miyim acaba? bilen varsa yazabilir mi?şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar

Adsız dedi ki...

SELAM ARKADAŞLAR BEN EYLÜL AYINDA YAPILACAK OLAN SINAVA GİRECEĞİM FAKAT KASIM AYINDA ASKERE GİDECEĞİM SINAVA GİRİP KAZANIRSAM ASKERLİĞİ TECİL ETTİRE BİLİRMİYİM TEŞEKKERLER

Adsız dedi ki...

ben bu sene ilk gircem ama ümitsizim yinede şansınmı denemek istiyorum bu arada kpss bu sene son diye söylentiler var(lise mezunları için) bunun hakkında bi bilginiz varmı? şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

bende sağlık meslek mezunuyum ebelik bölümü ilk defa kpssye gircem..ebe açığı çok olduğu için düşük puanla bile girebleceğimiz söyleniyor ama ben ii puan almak istiyorum..hangi sorular çok çıkar yardımcı olduğunuz için teşekkürler

Adsız dedi ki...

selam arkadaşLar tbmm kaç milletvekilinden oluşur anayasa değişikliği kaç milletvekilinin kararı ile alınır ve de içişleri bakanımız kimdir adalet bakanımız kimdir milli eğitim bakanımız kimdir vesaire bakanlarımız kimdir diye sorabilir dikkatınize ben de giriyorum Çok umutluyum yüce devletimize memur lazım bu yıl memur açıklığı çok üst safhada yani 75 i gecen arkadaşLarımız seneye atamasını beklesinler çünkü kpss 4 sene ye kadar olmayacak diye bi söylenti var arkadaşlar kendinize iyi bakın derslerinize çalışın belinizi devlete dayayın gerisine karışmayın inşallah

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar yorumlarınız için sağolun ama daha çok tahmin yaparsanız sevinirimm. benim genel kültürümm az bu yüzden onunla ilgili bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirimmm. şimdiden teşekkürlerr.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar kpss 2007 de atananların tam listesini nerden bulabilirim

Adsız dedi ki...

sınıf oğretmenliğinde okuyon yokmu :(

Adsız dedi ki...

helal ya güzel bir blog olmuş, ne arasak bulabiliyoruz..
ellerine sağlık..
teşekkürler..

Adsız dedi ki...

ben de bir yüksel okulun 1. sınıfı bitirmiş 2ye geçmiş öğrencisiym.bu sene sınava mezun olarak işaretlesem bir sorun çıkar mı.seneye işe girerken gerekli olucak

Adsız dedi ki...

ben sağlık meslek lisesi 3.sınıf öğrencisiyim 21 eylülde 4.sınıf olmuş olucam bu tarihdeki sınava girebilirmiyim?gireersemde atamam yapılrmı?

Adsız dedi ki...

sayın adaylar hepınızın dıkkatıne bu sınava lutfen unıversıte okuyan arkadaslarımız katılmasın lıselı aclar olarak hepınıze tesekkur eder saygılarımızı sunarız önumuzu acınız lutfen.

eren dedi ki...

arkadaşlar ben kpss başvuru formunda öğrenim bilgileri bölümünde bulunan mezun olunan/olunacak alan programı yanlış girdim bu değişikliği nasıl yaparım yarıdmlarınızı bekliyorum eren_70_@HTML

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar.bende kpss 2006 ya girmiştim 79,555 aldım ama yerleşemedim.bölüm.end.mes.lisesi elektronik.geçenlerdee atamalar vardı tercih yaptım.benim branştan iyi kötü alım var.acaba bu atamalarda gelirmi bi yer.ve bu senede girecem sınava.herkese bol şans...

Adsız dedi ki...

meraba arkadaşlar ben lisans 3. sınıfa geçtim acaba hangi bolumden girebilirim sınava yani bunu cidden merak etmekteyim.sevgiler..

Adsız dedi ki...

cumhurbaşkanın süresi dipnot ooarak yedi belirtmişsiniz doğrusu en fazla iki kez olmak kaydıyla beş yıldır

aediliscurulis dedi ki...

dipnot yanlış. referandum yaptık ya. cumhurbaşkanının görev süresi 5 yıla indirildi ya..

Adsız dedi ki...

Cumhurbaşkanının görev süresi 5 yıl olarak değişmedimi

Adsız dedi ki...

ziraat mühendisliği mezunları öğretmenlik yapıyo demişsiniz ama onlar da pek meraklı değiller merak etmeyin..okadar zorluk çekip kolay zannedilen o bölümü bitir sonra kalk öğretmenlik yap onlara da ağır geliyo..bu devletin suçu tamamen ,ülkenin kalkınması için ziraatin önemini anlasalar da bilgiler çöpe gitmese ayrıca ziraatçi deil ziraat mühendisi!

Adsız dedi ki...

yaa benm anlamadığım cumhurbaşbakanı 5 yılda bir değişmiyormu?..7 yazıyor ben mi yanlış biliyorum!

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık arkadaşlar yardımlaşmanız çok hoşuma gitti....allah ihtiyacı olan arkadaşlarımıza yardımccı olsun??**merak ettiğim konu şu ilk atamalar ne zamn şimdiden teşekurler ......hypnous_1907@hotmail.com?**

Adsız dedi ki...

Cumhurbaşkanlığı 5+5 dir. Bu arada EXPO'dan bir soru kesinlikle gelecek gibi. 2015'de Milano'da yapılacak ancak 2010 nerede yapılacak diye bir soru gelirse eminim ki herkes yine gider Mialano'yu işaretler, halbuki 2010'da Şangay'da yapılacak bilginize....

Adsız dedi ki...

ya bide sınava girecegim yeri degiştirebiliyormuyum bileniniz varmı acaba şimdiden teşekkur ....hypnusss

Adsız dedi ki...

CUMHURBAŞKANININ GÖREV SÜRESİ 5 YILDIR. AYRICA BEN BU SENE AVRUPA BİRLİĞİ DÖNEM BAŞKANLIĞI SORUSUNU BEKLİYORUM. ŞİMDİDEN BAŞARILAR SINAVA GİRECEK HERKESE...

Adsız dedi ki...

son olarak: cumhurbaşkanılığı seçimi:5+5 tir arkadasım dip not yanlıştır.

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşlar.Hepimize geçmiş olsun.Zor bir sınavdı,osym yapmış yine yapacağını...Bu arada sınav soruları osym tarafından hala yayınlanmadı.Ne zaman yayınlanacağı konusunda bir bilgisi olan var mı?

Adsız dedi ki...

arkadaşlar herkesin allah yardımcısı olsun dilerim herkes istedigi yere ulaşır bu arada bizede yardımcı oldugunuz için tşk ederim emrah.yakar@hotmail.com

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bırakın soruları değiştirmelerini sistem değişsin önce ben acil tıp teknisyeniyim atananlara tekrar tercih hakkı verdikleri için hala atanamıyorum atanan tekrar tercih yapıyo tekrar yapıyo tekrar yapıyo hani benim hakkım madem atananlara tekrar tercih hakkı varceksiniz biz bidaha neden tercih yapıyoruz dimi ama aman dert çok valla arkadaşlar bu sistem değişmez duyrulur ilgililere tabi işlerine gelirse:(

Adsız dedi ki...

arkadaşlar 2008 kpss ortaöğretim sonuçları ne zaman açıklanacak acaba bir bilginiz varmi